Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Blanketter

för det ekonomiadministrativa arbetet

Här hittar du blanketter som du kan behöva i ditt arbete.

På blanketten står uppgift om vart blanketten ska skickas. Länkarna till dokument öppnas i ny flik.

Aktiviteter

Vid upplägg/ändring/avslut av följande uppgifter i Raindance:

  • Projekt
  • Forskargrupp
  • Bidragsgivare
  • Kontraktsnummer och kontraktsbenämning (endast ändring/avslut)
  • Funktion

Fyll i detta formulär:

Komplettering av valbara uppgifter i Raindance: Projektportalen

Kontraktsnummer och kontraktsbenämning kan du själv lägga upp:

Se Raindance-guide: Upplägg och ändring av aktiviteter (PDF 463 kB)

Flytt av aktiviteter till annat kostnadsställe

Läs mer om aktiviteter


Anläggningsredovisningen

Läs mer om anläggningsredovisning


Artikelregister för kund- och internfakturor


Behörigheter

Läs mer om behörigheter för de ekonomiadministrativa systemen


Beställning av betalning utan faktura


Bokslutsspecifikationer

Bokslutsspecifikationer ska lämnas via rapporter i Raindance.

Blankett för periodisering av externa leverantörsfakturor:

Läs mer om bokslut


Handkassa

Läs mer om handkassa


Kostnadsersättning

Blanketterna används vid skattefria ersättningar för personliga utlägg:


Kostnadsställen

Nyupplägg, förändring och avslut av kostnadsställen

Vid upplägg av kostnadsställe ska även sidan två fyllas i med fördelningsnycklar, vid förändring och avslut räcker sidan ett:

Läs mer om kostnadsställen


Kundupplägg


Lupin och leverantörsreskontra

Vid förändring i attestplan används följande blanketter alternativt kontakta sektionen Ekonomi.

Attest och godkännande

Sektionen Ekonomis supportformulär (kategori: Attestplaner)

Läs mer om att attestera och godkänna på Medarbetarwebben

Periodiska fakturor

Formulär för att få periodiska/återkommande fakturor förkonterade


Lön

Läs mer om ekonomiska rutiner i Primula


Reseförskott


Stipendium

Läs mer om utbetalning av stipendium


Vidareförmedling och återbetalning

Läs mer om vidareförmedling och återbetalning av bidrag


Övrigt

Frågor om valutasäkring:

Sektionen Ekonomis supportformulär (kategori Övrigt)

Kontaktinformation

Postadress
Lunds universitet
Sektionen Ekonomi
Box 117
221 00 Lund

Besöksadress
Sandgatan 5, Lund

Internpost
Hämtställe 31

Kontakta oss via vårt supportformulär

 

Skärmbild av sektionen Ekonomis supportformulär.