Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Tematräffar

Några gånger om året anordnar vi tematräffar via Teams inom INEK-nätverket.

Nästa Teams-träff:

Håll utkik här efter kommande Teamstematräffar.

Andra INEK-träffar

Förslag på teman

Skicka gärna in förslag på teman till infomaster [at] eken [dot] lu [dot] se (infomaster[at]eken[dot]lu[dot]se) eller via vårt supportformulär, kategori Övrigt.

Tidigare träffar

Tema: Upplägg av aktivitet – hur och varför?

Upplägg av aktiviteter i Raindance är en viktig arbetsuppgift. Uppgifterna du lägger in på aktiviteten styr flera funktioner, till exempel periodiseringskontering, samfinansiering, skapande av fakturor och rekvisitioner, samt koppling till olika system. Det är därför viktigt att tänka igenom upplägget så att det blir rätt. 

22 oktober bjöd vi in till en Teamsträff där vi berättade om vad du behöver tänka på och du kunde ställa frågor. 

Tema: Avslut av aktiviteter

Avslut av aktiviteter i Raindance kan vara lite klurigt. Det är flera kontroller som ska göras och vid saldo på en del typer av konton behöver saldona flyttas. 

Den 27 maj 2024 kl 10-11 bjöd vi in till en Teamsträff där vi berättade om vad du behöver tänka på. En av punkterna handlade om hur du ställer in dina aktiviteter som du önskar resultatavräkna vid det andra tertialbokslutet. Du fick även möjlighet att ställa frågor om sådant du undrat över.