Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Lupin/Proceedo uppdateras 28 november

Huvudmenyn

Det kommer att ske en förändring i den blå huvudmenyn för att det ska bli enklare när man loggar in med olika typer av enheter.

Menyn kommer tydligare spegla arbetsflödet från inköp till klarmarkerad faktura.

FKU får nytt namn och flyttas, Förnyad konkurrensutsättning, endast de som innehar rollen berörs

FKU modul används för att skicka förfrågningsunderlag till leverantörer där Förnyad Konkurrensutsättning används som avropssätt enligt ramavtalet. Modulen kommer att ändra namn till Konkurrensutsättning och nås som en undermeny under Inköp.

Skärmbild av menyn i Lupin/Proceedo.
Under Inköp samlas alla typer av inköp: Sök produkter, Konkurrensutsättning

Flytt av Rapporter, endast Supportanvändare berörs

Menyvalet som idag heter Rapporter får nytt namn: Uppföljning.
Uppföljning kommer att ha undermenyer där man hittar Rapportgenerator och Skapade rapporter.

Skärmbild av menyn i Lupin/Proceedo.
Rapporterna nås via Uppföljning.

Kvittera ersätts med Inleverera

Idag finns olika benämningar för att ”kvittera” sina varor. För att förenkla kommer systemet att uppdateras med ”Inleverera” överallt, valet gäller där svenska är valt som språk för dig som användare.

Uppdaterad guide för Inleverans av order finns på både svenska och engelska. Bilderna i guiden kommer att uppdateras efter att Proceedo gjort sin uppdatering i systemet.

Guide - Inleverans (PDF 192 kB, ny flik)

Confirming delivery (PDF 236 kB, ny flik)

Delegering vid frånvaro

Om du inte har möjlighet att hantera dina fakturor, beställningar eller din inleverans är det viktigt att du delegera dina behörigheter till en kollega.

Detta görs under delegeringar på startsidan.

Granskning och inleverans kan delegeras till din närmaste kollega som finns på plats.

För att delegera godkännande och attesträtt kryssa i Godkänn beställning och Attestera faktura. Vem du kan delegera till styrs av er attestplan.

Uppdaterad guide om delegeringar finns på både svenska och engelska. Bilderna i guiden kommer att uppdateras efter att Proceedo gjort sin uppdatering i systemet.

Delegera rättigheter (PDF 184 kB, ny flik)

Delegating rights (PDF 159 kB, ny flik)