Huvudmenyn
Det kommer att ske en förändring i den blå huvudmenyn för att det ska bli enklare när man loggar in med olika typer av enheter.
Menyn kommer tydligare spegla arbetsflödet från inköp till klarmarkerad faktura.
FKU får nytt namn och flyttas, Förnyad konkurrensutsättning, endast de som innehar rollen berörs
FKU modul används för att skicka förfrågningsunderlag till leverantörer där Förnyad Konkurrensutsättning används som avropssätt enligt ramavtalet. Modulen kommer att ändra namn till Konkurrensutsättning och nås som en undermeny under Inköp.
Flytt av Rapporter, endast Supportanvändare berörs
Menyvalet som idag heter Rapporter får nytt namn: Uppföljning.
Uppföljning kommer att ha undermenyer där man hittar Rapportgenerator och Skapade rapporter.
Kvittera ersätts med Inleverera
Idag finns olika benämningar för att ”kvittera” sina varor. För att förenkla kommer systemet att uppdateras med ”Inleverera” överallt, valet gäller där svenska är valt som språk för dig som användare.
Uppdaterad guide för Inleverans av order finns på både svenska och engelska. Bilderna i guiden kommer att uppdateras efter att Proceedo gjort sin uppdatering i systemet.
Guide - Inleverans (PDF 192 kB, ny flik)
Confirming delivery (PDF 236 kB, ny flik)
Delegering vid frånvaro
Om du inte har möjlighet att hantera dina fakturor, beställningar eller din inleverans är det viktigt att du delegera dina behörigheter till en kollega.
Detta görs under delegeringar på startsidan.
Granskning och inleverans kan delegeras till din närmaste kollega som finns på plats.
För att delegera godkännande och attesträtt kryssa i Godkänn beställning och Attestera faktura. Vem du kan delegera till styrs av er attestplan.
Uppdaterad guide om delegeringar finns på både svenska och engelska. Bilderna i guiden kommer att uppdateras efter att Proceedo gjort sin uppdatering i systemet.