Nyheter i utskrift av Bilagan till fullkostnadskalkyl och Påläggsprocent lokalkostnader i EOS

Information om förändrade rapporter och utskriftsrutiner.

Som ni säkert märkt har vi sedan någon vecka tillbaka två versioner av rapporten Bilaga till fullkostnadskalkylen:

• en för institutioner på LTH och N som har avstämning av stödverksamheten på nivå 4 (rapport 301a).
  • en för övriga, dvs. alla institutioner med avstämning av stödverksamheten på nivå 3 samt de inst på LTH och N som inte har fördelning till några avdelningar (rapport 301)

Samtidigt har vi lagt in enhetsväljare för kkr/kr i rapporterna istället, så rapport 302 är borttagen.

Som ni också märkt har vi dessvärre haft tekniskt problem med utskrift av bilagan till fullkostnadskalkylen. Nu har vi löst utskrifterna i två menyval längs till höger i er meny istället.

Utskrift av rapporter i EOS

Gör så här för att skriva ut rapporterna:

1. Välj rätt rapport utifrån fakultet/nivå
  2. Välj Kst överst i väljaren Organisation
  3. Klicka på ikonen Exportera till Word
  4. Skriv sedan ut från Word

Ni som redan har skickat in underlag till era fakultetskanslier behöver inte göra det på nytt.

En annan nyhet i veckan är att numera finns enhetsväljare för kkr/kr i rapport 309a. Påläggsprocent lokalkostnader, 2019 -. Denna rapport skrivs ut som vanligt. Ni som ännu inte skrivit ut denna bilaga och skickat iväg den ombedes ta ut den i kr. Tack på förhand.