Nu är uppdateringen av Lupin / Proceedo KLAR!

Tips! Lägg in dina favoriter och använd sökfunktionen i de olika fälten när du söker efter ett värde så minimeras väljlistorna.

Håll utkik på startsidan i Lupin/Proceedo de kommande veckorna. Där informerar vi om förändringar i systemet.

Inloggning till Lupin/Proceedo

Skärmklipp från startsidan i Lupin Proceedo.

Webbsidan uppdaterad

Nu är ingången för leverantörer på universitetets hemsida uppdaterad med senaste informationen, både på svenska och engelska.

Får ni många fakturor i PDF?

Påminn era leverantörer att fakturor till Lunds universitet ska skickas elektroniskt. Saknar leverantören systemlösning för att skicka e-faktura kan vi bjuda in dem till Visma Proceedos leverantörsportal.

Enligt e-fakturalagen ska alla fakturor som skickas till Lunds universitet skickas elektroniskt och PDF är inte ett godkänt format. Mer information finns på universitetets hemsida:

lu.se/leverantör

Bytet av fakturaväxel-operatör

Vi vill också meddela att vi fått indikationer på att en del leverantörer stött på problem i samband med att vi bytt operatör av fakturaväxel.

I Ekonominytt och Inköpsnytt från förra veckan informerade vi om vad som gäller framöver. Läs gärna den informationen igen. Hänvisa era leverantörer till universitetets hemsida för mer information.