Lunds universitet har bytt operatör av fakturaväxel till Vismas VAN-tjänst

Om er leverantör har problem med att fakturor inte kommer fram be dem undersöka sina inställningar hos sin leverantör av fakturaväxel.

Vi vill i första hand ta emot fakturor via PEPPOL-nätverket. Vi tar emot PEPPOL BIS Billing 3.

Lunds universitets mottagar-ID inom PEPPOL är 0007:2021003211

Om er leverantör inte har möjlighet att skicka e-faktura via PEPPOL kan de skicka e-faktura via en operatör ansluten till Vismas VAN-tjänst, Standardkanalen. Er leverantör behöver veta vårt GLN 7350032940007 för att fakturan ska hitta rätt.

Saknar leverantören systemlösning för att skicka e-faktura i sitt ekonomisystem erbjuder vi kostnadsfri tillgång till Vismas Leverantörsportal (Supplier center) där man gratis kan skapa e-faktura. För att komma åt portalen lägger ni eller leverantören ett ärende till sektionen Ekonomi, kategori "Leverantörsfaktura". Meddela e-postadress och att man önskar bli inbjuden till Visma Proceedo Leverantörsportal.

Sektionen Ekonomis supportformulär

Mer information finns på universitetets hemsida