Viktig information till dig som ändrar grundkontering av löner i Primula

Anställningars grundkontering ändrar du på samma sätt som tidigare i Primula.

• Om du saknar behörighet för konteringsändringar inom fakulteten, vänd dig i första hand till ditt fakultetskansli.
  • När en ändring går över fakultetsgränser ska du använda en särskild blankett som ifylld och undertecknad skickas i original till sektionen Ekonomi, Inbetalningar och redovisning.

OBS! För konteringsändringar som görs i Primula under perioden 8 oktober - 11 december 2018:

• Ändra grundkontering enligt normala rutiner i Primula.
  • Om någon del av ändringen avser lön för januari-september 2018 ska en omföring göras även i Raindance. På Ekonomiwebben finns en ny beräkningsmall du kan utgå från. Tips: Om du ska kontera många rader så använd Excel-importfunktionen.

Manualer och information om allt detta finns här:

Primula

För mer information om övriga ändringar i samband med nya Primula, se anslutningsprojektets blogg:

SSC-anslutningsprojektsbloggen