Ny motpart - 8001 Övriga sv lärosäten, ej statligt

Ny motpart för svenska icke-statliga lärosäten.

Med anledning av förändring i SUHF-modellen 2022 och undantag från OH-pålägg på köp från andra lärosäten, behöver vi en ny motpart: 8001 Övriga sv lärosäten, ej statligt.

Sektionen Ekonomi har ändrat till denna motpart på de icke-statliga lärosäten som inte redan hade egen motpart i leverantörsregistret, t.ex. Chalmers tekniska högskola, Handelshögskolan i Stockholm och Jönköping University samt kommer att korrigera motpart på utgiftstransaktioner från 1/7 2021. Korrekt motpart sätts från och med nu på utgifter från Lupin och det är endast vid eventuella manuella rättningar i Raindance som motparten kommer att behöva användas. Den nya motparten läggs inte in i kundregistret och kommer inte användas på intäktssidan.

Mer information om förändringen i SUHF-modellen kommer inom kort.