Information från sektionen Personal om löneärenden

Sektionen Personal har nu stängt ner bloggen om SSC-projektet och lämnar denna information om var du ska vända dig när det gäller stöd och hjälp i löneärenden:

Var vänder jag mig för att få information om löner och Primula?

För frågor om din lön ska du vända dig till SSC:

• SSC:s Portal – här loggar du in för att ställa frågor, hitta användbar information, göra felanmälan samt skicka in manuella underlag som det inte finns formulär för i Primula.
  • Ring: 29 000, knappval 3
  • För att rapportera löneärenden, logga in som tidigare i Primula: Logga in i Primula

Lunds universitets övergripande information om löner, förmåner och sjukfrånvaro hittar du som tidigare på Medarbetarwebben:

Löner och förmåner (Medarbetarwebben)

Var kan jag som arbetar med HR- och ledningsstöd hitta information?

För dig som arbetar med HR- och ledningsstöd har projektet skapat en sida med  information om Lunds universitets interna rutiner och processer för lönehantering. Sidan hittar du här:

Sektionen Personals blogg för HR-stöd Primula

Är projektet för anslutning till SSC avslutat?

Nej, projektet på LU är inte avslutat men har gått över i stabiliseringsfas. När stabiliseringsfasen är över kommer projektet att läggas ner. Projektledare är Stefan Thoft och Pernilla Hylén.