Viktig information om att kopiera och kreditera kundfaktura i Raindance

Två fält måste uppdateras manuellt.

För tillfället finns det ett fel i Raindance som gör att fälten REF (Lucat-id) och INST (Institution) inte följer med när en kundfaktura kopieras eller krediteras. Därför måste du manuellt lägga till det på dina kopierade fakturor och kreditfakturor. Annars hamnar de bland stoppade dokument i Raindance.

Välj "Ändra" i fakturahuvudet. Sök fram ditt Lucat-id i fältet REF och din institutionskod i fältet INST. Båda ska vara samma som på ursprungsfakturan. Spara fakturahuvudet. Nu kan du fortsätta med din faktura.

Skärmbild som visar de tomma fältet REF och INST.

Sektionen Ekonomi

Avdelningen Inbetalningar och redovisning

Kontakta oss via vårt supportformulär

Sektionen Ekonomis supportformulär