Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Nu har det nya ramavtalet för betalkort- och resekontotjänster börjat gälla

Riksgälden har tecknat nya ramavtal med SEB Kort för betalkort- och resekontotjänster som började gälla den 1 september 2025.

SEB Kort fortsätter som leverantör av både betalkort (AirPlus nytt namn fr o m september 2025, före detta Eurocard) och resekonto (Diners).

En skillnad mot det föregående ramavtalet är att kort med privat betalningsansvar försvinner.

I stället erbjuds nu ett tjänstekort med individuell fakturering som enbart får användas i tjänsten. Kortet är ej öppet för kontantuttag.

Närmaste chef avgör behovet av detta kort.

Myndigheten är ytterst betalningsansvarig om den anställde efter påminnelser inte betalar sin faktura.

Utfärdade privatkort på föregående avtal är giltiga längst t o m februari 2026. AirPlus/SEB Kort kommer avisera kortinnehavaren i god tid innan avslut.

För resekontot och de virtuella korten sker inga förändringar.

Medarbetarwebben har uppdaterats med information om det nya tjänstekortet och dess ansökningsförfarande.

Betalkort (Medarbetarwebben)