Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Nya roller måste sökas i samband med övergången till SSC

Här följer viktig information från projektgruppen i anslutningsprojektet till Statens Servicecenter.

Till dig i personalfunktion och som ekonomiadministratör,

I samband med att Statens servicecenter (SSC) tar över hanteringen av lönetjänster måste nya roller för att utföra olika ärenden i Primula sökas. Det gäller roller som attestant, granskare och källrapportör, och olika ekonomi och HR-roller. Deadline för att ha gjort detta arbete är 31 januari 2018.

Vad ska jag göra i personalfunktion och som ekonomiadministratör?

  • Du ansvarar för att söka den/de behörighetsroll/roller för den organisation/kostnadsställe du ska kunna handlägga i Primula – detta görs i samråd med din chef och kontaktperson för SSC-projektet vid fakultet eller motsvarande. Som stöd har du detta underlag samt projektledare och kommunikatör.
  • Behörighetsrollerna söks i Lucat på motsvarande sätt som ett antal av de andra administrativa systemen.
  • Senast 31 januari ska alla behörighetsroller vara ansökta OCH attesterade – men ansökningsprocessen ska helst börja omgående.

Vilket stöd har jag i att göra detta arbete?

Som stöd i att göra uppsättningen av behörighetsroller kan ni använda er av följande underlag:

  • Beskrivning av vilka behörighetsroller som finns i dagens Primula och hur dessa skulle kunna se ut i nya Primula.
  • Beskrivning av vad varje behörighetsroll har behörighet att ta del av i nya Primula.
  • Listor på de personer som idag innehar existerande behörighetsroller i nuvarande Primula (per kostnadsställe - avdelning). Dessa listor skickas separat via kontaktpersonerna - onsdag 20 december ska alla listor vara klara.
  • Lathund för att ansöka om behörighetsroller i Lucat.

Via den här länken har vi samlat ovanstående underlag samt ytterligare information om SSC:

https://anslutningssc.blogg.lu.se/processer/stod-vid-rollbesattning-i-primula-underlag-for-dig-som-chef-i-personalfunktion-och-ekonomiadministrator/

För frågor om uppsättningen av behörighetsroller, vänd dig till din kontaktperson eller projektledare Stefan Thoft eller Pernilla Hylén, på följande gemensamma maillåda:
ssc_primula [at] ldc [dot] lu [dot] se

Vi tackar så mycket på förhand för er hjälp med att genomföra detta arbete.

Vi vill också passa på att önska en god jul.

Med vänlig hälsning,
Stefan Thoft, Pernilla Hylén och Noomi Egan - projektledare och kommunikatör för anslutningsprojektet till Statens Servicecenter.