Nya bankkontouppgifter för universitetet

Staten har tecknat nytt bankavtal för in- och utbetalningar med Danske Bank och Lunds universitet har därför nya bankkonton fr o m 1 april 2017. Bankgirot 5051-4728 gäller fortfarande men plusgirot kommer att avslutas. Sektionen Ekonomi bytte redan i höstas till bankgirot på de externa svenska kundfakturorna och har nu även bytt inbetalningskonto på de utländska.

Det är extra viktigt att ni snarast meddelar nya bankuppgifter till bidragsgivare, konferensdeltagare och andra som gör inbetalningar till universitetet.

De nya bankuppgifterna finns på Ekonomiwebben

Kontakta eu-medel [at] eken [dot] lu [dot] se för nya bankuppgifter när det gäller EU-projekt.