Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Ej hanterade fakturor i Lupin

I nuläget finns det drygt 5200 fakturor som inte är fullständigt hanterade i Lupin. Fakturorna måste vara attesterade senast tisdagen den 13 januari kl 18.00 för att kostnaden ska bokföras på rätt år och på rätt kostnadsställe, konto, verksamhetsgren och aktivitet. Ej hanterade fakturor efter detta datum bokas schablonmässigt upp av sektionen Ekonomi.

Riksrevisionen är inte nöjda med denna hantering och det är därför viktigt att så många fakturor som möjligt blir attesterade i tid så att bokföringen blir så korrekt som möjligt på kostnadsställe och aktivitet.

Till din hjälp har vi publicerat en rapport där du lätt kan se vilka fakturor som ligger ohanterade på dina kostnadsställen. Nya fakturor tillkommer dagligen och en ny uppdaterad rapport kommer att läggas ut den 13 januari.

Rapporten borttagen 2015-01-14.

Du kan även kontrollera statusen på fakturorna i Lupin, mer information om detta hittar du i checklistan.

OBS! Sprid denna information till dina kollegor och medarbetare.