Instruktioner till bokslut på institution

Periodiseringsunderlag

Vi har publicerat en guide som beskriver vilka rapporter du ska ta ut och ladda upp i LU Box när du följer upp dina periodiserade projekt.

Bokslut på institution - periodiseringsunderlag | 2017-01-20 (PDF 217 kB)

Avstämning av stödverksamheten

När all bokföring för bokslutsåret 2016 är klar kan du göra din avstämning av stödverksamheten. Tidigast måndag 23 januari kan du alltså börja. Vi återkommer när allt är bokfört.

Blanketten med din avstämning ska du som är bokslutsansvarig spara ner i LU Box/Bokslut på institution/2016/Avstämning stödverksamhet.

Den här blanketten är nyframtagen och finns på Ekonomiwebben: Blankett ”Avstämning stödverksamhet”.

Vi har dessutom lagt ut några dokument:

• Exempel på ifylld blankett som du kan ha som stöd och hjälp. I denna finns det exempel på hur du kan använda rapporterna.
  • Guide ”Uppföljning 990099 ”Fördelning stöd” och 990098 ”Fördelning lokal” berättar om uppföljningen, till exempel vad som är viktigt att tänka på. Denna kan du använda som uppslagsverk. Notera speciellt obs-styckena på s.5-6.
  • ”Full kostnadstäckning och indirekta kostnader – översikt” ger dig övergripande information om full kostnadstäckning.

Senast 8 februari ska dessa avstämningar och övriga dokument som rör bokslut på institution vara uppladdade i LU Box. Obs! Döp filen så att institutionens huvudkostnadsställe står först i filnamnet, t ex "XXXXXX Avstämning stödverksamhet".